Workshopy blok 1

1A – Libor Klubal – Programujeme s tabletem

Jak realizovat výuku algoritmizace a programování pouze s tabletem nebo mobilním telefonem? Seznámíte se se základními aplikacemi a robotickými pomůckami, díky kterým lze takovou výuku lehce zvládnout.

1B – Vojtěch Gybas – Odvrácená strana Keynote – jak na tvorbu vlastních .gif animací?

Nástroj Keynote, který je primárně určen pro tvorbu prezentací na iPadu, umí mnohem více, než se na první pohled zdá. Ukážeme si, jak lze vytvářet vlastní obrázky a vlastní jednoduché animace, které využijeme ve výuce od MŠ až po VŠ. 

1C – Miroslav Dvořák – Moderní spolupráce v Office 365

Cloudové technologie nám usnadňují každodenní úkony, tak proč je nevyužít k prospěchu všech také ve školní třídě. Na workshopu si ukážeme jak na písemky, které se opraví samy, jak vytvořit digitální portfolia a digitální sešity pro své studenty či jak moderně komunikovat a spolupracovat se třídou v Teams.

1D – Petra Boháčková, Bohuslav Hora – Úniková místnost

V dnešní době slýcháme slovo gamifikace hlavně ve spojení s výukou. Na našem workshopu si ukážeme jak a proč zařadit únikové místnosti do výuky.  Využijeme k tomu nástroj Flippity (tvorba online únikové místnosti).

1E – Jitka Rambousková – Užitečné nástroje pro výuku matematiky

Geogebru asi zná každá matikář. Ale znáte třeba Mathpix nebo Dudamath? Ukážeme si pár nástrojů, které se mohou hodit kdykoliv a kdekoliv.

1F – Bára Meskařová – iPad ve školní družině

Workshop je určen pro pedagogy volného času a dozvíte se v něm, jak kreativně využívat iPad, např. při aktivitách ve školní družině – animované filmy, klíčování zeleného plátna, práce s ozoboty a sphero roboty.

1G – Lenka Skýbová – Se slovními mraky v oblacích

Už jste někdy s žáky vytvářeli slovní mraky? Co takhle to zkusit s dotykovým zařízením? Společně se na chvíli přeneseme do vyučování a na minilekcích si ukážeme, jak lze se slovními mraky pracovat přímo v hodině. 

1H – Vernier – Zkoumáme svět z pohledu chemika

Pásmo experimentů s bezdrátovými čidly Vernier do hodin přírodopisu a biologie se zaměřením na zkoumání člověka. Mimo jiné prozkoumáme reflexy, které ovlivňují tepovou frekvenci srdce, zjistíme, kolik CO₂ vyprodukujeme dýcháním během vyučovací hodiny, prostudujeme barevné vidění, pomocí monitoru dechu zjistíme, jak se mění hloubka a frekvence dýchání při námaze a po ní a mnoho dalšího.

1I – Tatiana Havlásková – Bee-Bot včelka ve využití v předškolním vzdělávání

Rozvoj (nielen) algoritmického myslenia u predškolákov pomocou „robohračky“ – Bee-Bot. Hry zamerané na odhad vzdialenosti, plánovanie viacerých krokov súčasne, využitie grafických symbolov, …a mnoho ďalšieho.

1J – Jan Kučeřík – MDM vzdálená správa – úvod do problematiky

Workshop je určen těm, kteří zvažují pořízení MDM vzdálené správy pro školu. Jaké jsou  hlavní benefity vzdálené správy MDM pro IT správce, učitele a v neposlední řadě pro žáky? Jak správně a podle zákona nakupovat aplikace pro školu a následně tyto vzdáleně instalovat do všech iPadů? Proč je MDM Mosyle vhodným řešením právě pro školy? Kolik to vše stojí a proč vás MDM vyjde levněji, než ho nemít? Tyto a další odpovědi na nejčastější dotazy vám ukážeme v rámci naší DEMO ukázky MDM ve škole!

1K – Patrik Kavecký – Roboti aneb programování pro každého

Cílem workshopu bude představit DVZ „Jak na výuku s využitím robotické hračky“, který vznikl v rámci projektu Digitální gramotnost. Vyzkoušíte si práci s robotem Mbot.

1L – Zuzana Klimešová – Lego WeDo na základní škole 

Jak může vypadat výuka informatiky pomocí stavebnice Lego WeDo? Předám vám praktické zkušenosti z výuky žáků 5. třídy.

Workshopy blok 2

2A – Libor Klubal – Aktivizace žáků pomocí tabletu

Tablet, nebo třeba i mobilní telefon, je výborným nástrojem pro zapojení všech žáků do výuky. Podíváme se na nástroje, pomocí kterých nabouráte běžný model frontální výuky a zapojíte do práce skutečně všechny žáky. Určeno zejména pro 2. stupeň ZŠ a střední školu.

2B – Vojtěch Gybas – Proč využívat iPady (nejen) u žáků s SVP

iPad nabízí mnoho funkcí zpřístupnění, které jej umí nakonfigurovat tak, abychom z pohledu tohoto zařízení mohli aktivně snižovat rozptylování žáků při práci. Ukážeme si také, jak lze iPad ovládat bez využití zraku a jak lze iPad ovládat pouze hlasem, bez využití doteku.

2C – Miroslav Dvořák – Minecraft ve výuce

Od pradávna se ví, že člověk může vyvíjet a rozvíjet své schopnosti a možnosti prostřednictvím hry. Hra nás „aktivuje“ a vede k soustředěné motivaci. Gamifikace pomocí Minecraftu v sobě pojí zábavu, kreativitu i tolik důležitou spolupráci. Myšlení i schopnosti žáků se rozvíjejí nenucenou formou, ve které mohou postupovat vlastním tempem a objevovat své silné stránky.

2D – Petra Boháčková, Bohuslav Hora – S Alenkou a Micro:bitem do říše gramotností

Spojení programování a čtenářské gramotnosti je možné. Spolu s Alenkou najdeme dvířka a klíček k nim. Naprogramujeme  microbit tak, aby indikoval, zda jsou dvířka zamčená nebo odemčená. Ruce, nůžky, kreativita, to budou naše nástroje. Bude se hodit kousek kartonu, nůžky, lepidlo. 

2E – Jitka Rambousková – Jednoduché 3D modelování

Pokud chcete začít s 3D tiskem a nebo vám stačí jen 3D modely na display, tak s nástrojem TinkerCad to zvládnete i na iPadu. A pokud chcete stavbu svého 3D modelu naprogramovat, tak to zvládneme taky.

2F – Bára Meskařová – Animace pro žáky nižšího stupně

Rady, návody a postupy jak tvořit animovaný film na tabletu s dětmi na nižším stupni nebo třeba i ve školní družině.

2G – Lenka Skýbová – Kritické myšlení a iPad

Společně nahlédneme pod pokličku konstruktivistické výuky a zažijeme malou ochutnávku toho, jak lze výuku založenou na metodách kritického myšlení propojit s rozvojem digitální gramotnosti prostřednictvím iPadu. Na svačinu nás čekají metody jako Venn diagram, myšlenková mapa, škála nebo černá ovce zabalené do zajímavých aplikací na iPadu.

2H – Vernier – Zkoumáme lidské tělo

Pásmo experimentů s bezdrátovými čidly Vernier do hodin chemie. Zjistíme, jak ředění ovlivňuje kyselost nápojů, prozkoumáme, na čem závisí rychlost chemické reakce, ukážeme si, jak se dá snadno a rychle určovat koncentrace roztoků a mnoho dalšího.

2I – Tatiana Havlásková – ScratchJr.

Grafické „programovanie“ v ScratchJr pre predškolákov – podpora kreativity a tvorivosti, tvorba vlastných projektov, schopnosť riešiť problém,… to všetko a ešte viac ponúka tento detský programovací jazyk.

2J – Jan Kučeřík – MDM Mosyle – uživatelské prostředí 

Workshop je určen všem stávajícím uživatelům MDM Mosyle. Zaměříme se jak na základní, tak také pokročilé funkce Mosyle. Vyzkoušíme nejběžnější funkce a nastavení MDM. Ukážeme si jak přiřadit nově zakoupená iOS zařízení. Ukážeme si pár případů dobré praxe a různých typů systémového nastavení. Na závěr se seznámíme s online podporou a video návody, které vám mohou výrazně pomoci při správě vašich iPadů ve škole. 

2K – Patrik Kavecký – Roboti aneb programování pro každého

Cílem workshopu bude představit DVZ „Jak na výuku s využitím robotické hračky“, který vznikl v rámci projektu Digitální gramotnost. Vyzkoušíte si práci s robotem Mbot.

2L – Zuzana Klimešová – Lego WeDo na základní škole 

Jak může vypadat výuka informatiky pomocí stavebnice Lego WeDo? Předám vám praktické zkušenosti z výuky žáků 5. třídy.

Worskhopy blok 3

3A – Libor Klubal – Programujeme s tabletem

Jak realizovat výuku algoritmizace a programování pouze s tabletem nebo mobilním telefonem? Seznámíte se se základními aplikacemi a robotickými pomůckami, díky kterým lze takovou výuku lehce zvládnout.

3B – Vojtěch Gybas – Odvrácená strana Keynote – jak na tvorbu vlastních .gif animací?

Nástroj Keynote, který je primárně určen pro tvorbu prezentací na iPadu, umí mnohem více, než se na první pohled zdá. Ukážeme si, jak lze vytvářet vlastní obrázky a vlastní jednoduché animace, které využijeme ve výuce od MŠ až po VŠ. 

3C – Miroslav Dvořák – Miroslav Dvořák – Moderní spolupráce v Office 365

Cloudové technologie nám usnadňují každodenní úkony, tak proč je nevyužít k prospěchu všech také ve školní třídě. Na workshopu si ukážeme jak na písemky, které se opraví samy, jak vytvořit digitální portfolia a digitální sešity pro své studenty či jak moderně komunikovat a spolupracovat se třídou v Teams.

3D – Petra Boháčková, Bohuslav Hora – Úniková místnost

V dnešní době slýcháme slovo gamifikace hlavně ve spojení s výukou. Na našem workshopu si ukážeme jak a proč zařadit únikové místnosti do výuky.  Využijeme k tomu nástroj Flippity (tvorba online únikové místnosti).

3E – Jitka Rambousková – Užitečné nástroje pro výuku matematiky

Geogebru asi zná každá matikář. Ale znáte třeba Mathpix nebo Dudamath? Ukážeme si pár nástrojů, které se mohou hodit kdykoliv a kdekoliv.

3F – Bára Meskařová – iPad ve školní družině

Workshop je určen pro pedagogy volného času a dozvíte se v něm, jak kreativně využívat iPad, např. při aktivitách ve školní družině – animované filmy, klíčování zeleného plátna, práce s ozoboty a sphero roboty.

3G – Lenka Skýbová – Se slovními mraky v oblacích

Už jste někdy s žáky vytvářeli slovní mraky? Co takhle to zkusit s dotykovým zařízením? Společně se na chvíli přeneseme do vyučování a na minilekcích si ukážeme, jak lze se slovními mraky pracovat přímo v hodině. 

3H – Vernier – Názorné experimenty do výuky fyziky

Pásmo experimentů s bezdrátovými čidly Vernier do hodin fyziky. Newtonovy zákony jak je ještě neznáte, stav beztíže, proč se (ne)bát radioaktivity, Ohmův zákon trochu jinak, elektřina v lidském těle a mnoho dalšího.

3I – Tatiana Havlásková – Bee-Bot včelka ve využití v předškolním vzdělávání

Rozvoj (nielen) algoritmického myslenia u predškolákov pomocou „robohračky“ – Bee-Bot. Hry zamerané na odhad vzdialenosti, plánovanie viacerých krokov súčasne, využitie grafických symbolov, …a mnoho ďalšieho.

3J – Jan Kučeřík – MDM vzdálená správa – úvod do problematiky

Workshop je určen těm, kteří zvažují pořízení MDM vzdálené správy pro školu. Jaké jsou  hlavní benefity vzdálené správy MDM pro IT správce, učitele a v neposlední řadě pro žáky? Jak správně a podle zákona nakupovat aplikace pro školu a následně tyto vzdáleně instalovat do všech iPadů? Proč je MDM Mosyle vhodným řešením právě pro školy? Kolik to vše stojí a proč vás MDM vyjde levněji, než ho nemít? Tyto a další odpovědi na nejčastější dotazy vám ukážeme v rámci naší DEMO ukázky MDM ve škole!

3K – Patrik Kavecký – Roboti aneb programování pro každého

Cílem workshopu bude představit DVZ „Jak na výuku s využitím robotické hračky“, který vznikl v rámci projektu Digitální gramotnost. Vyzkoušíte si práci s robotem Mbot.

3L – Zuzana Klimešová – Lego WeDo na základní škole 

Jak může vypadat výuka informatiky pomocí stavebnice Lego WeDo? Předám vám praktické zkušenosti z výuky žáků 5. třídy.

Workshopy blok 4

4A – Libor Klubal – Aktivizace žáků pomocí tabletu

Tablet, nebo třeba i mobilní telefon, je výborným nástrojem pro zapojení všech žáků do výuky. Podíváme se na nástroje, pomocí kterých nabouráte běžný model frontální výuky a zapojíte do práce skutečně všechny žáky. Určeno zejména pro 2. stupeň ZŠ a střední školu.

4B – Vojtěch Gybas – Proč využívat iPady (nejen) u žáků s SVP

iPad nabízí mnoho funkcí zpřístupnění, které jej umí nakonfigurovat tak, abychom z pohledu tohoto zařízení mohli aktivně snižovat rozptylování žáků při práci. Ukážeme si také, jak lze iPad ovládat bez využití zraku a jak lze iPad ovládat pouze hlasem, bez využití doteku.

4C – Miroslav Dvořák – Minecraft ve výuce

Od pradávna se ví, že člověk může vyvíjet a rozvíjet své schopnosti a možnosti prostřednictvím hry. Hra nás „aktivuje“ a vede k soustředěné motivaci. Gamifikace pomocí Minecraftu v sobě pojí zábavu, kreativitu i tolik důležitou spolupráci. Myšlení i schopnosti žáků se rozvíjejí nenucenou formou, ve které mohou postupovat vlastním tempem a objevovat své silné stránky.

4D – Petra Boháčková, Bohuslav Hora – S Alenkou a Micro:bitem do říše gramotností

Spojení programování a čtenářské gramotnosti je možné. Spolu s Alenkou najdeme dvířka a klíček k nim. Naprogramujeme  microbit tak, aby indikoval, zda jsou dvířka zamčená nebo odemčená. Ruce, nůžky, kreativita, to budou naše nástroje. Bude se hodit kousek kartonu, nůžky, lepidlo. 

4E – Jitka Rambousková – Jednoduché 3D modelování

Pokud chcete začít s 3D tiskem a nebo vám stačí jen 3D modely na display, tak s nástrojem TinkerCad to zvládnete i na iPadu. A pokud chcete stavbu svého 3D modelu naprogramovat, tak to zvládneme taky.

4F – Bára Meskařová – Animace pro žáky nižšího stupně

Rady, návody a postupy jak tvořit animovaný film na tabletu s dětmi na nižším stupni nebo třeba i ve školní družině.

4G – Lenka Skýbová – Kritické myšlení a iPad

Společně nahlédneme pod pokličku konstruktivistické výuky a zažijeme malou ochutnávku toho, jak lze výuku založenou na metodách kritického myšlení propojit s rozvojem digitální gramotnosti prostřednictvím iPadu. Na svačinu nás čekají metody jako Venn diagram, myšlenková mapa, škála nebo černá ovce zabalené do zajímavých aplikací na iPadu.

4H – Tomáš Javorčík – Kompetenční rámec DicCompEdu

Cílem workshopu je seznámit pedagogické pracovníky s rámcem digitálních kompetencí. Účastníci se seznámí s obsahem tohoto rámce včetně přesahu do jejich učitelské praxe.

4I – Tatiana Havlásková – ScratchJr.

Grafické „programovanie“ v ScratchJr pre predškolákov – podpora kreativity a tvorivosti, tvorba vlastných projektov, schopnosť riešiť problém,… to všetko a ešte viac ponúka tento detský programovací jazyk.

4J – Jan Kučeřík – MDM Mosyle – uživatelské prostředí 

Workshop je určen všem stávajícím uživatelům MDM Mosyle. Zaměříme se jak na základní, tak také pokročilé funkce Mosyle. Vyzkoušíme nejběžnější funkce a nastavení MDM. Ukážeme si jak přiřadit nově zakoupená iOS zařízení. Ukážeme si pár případů dobré praxe a různých typů systémového nastavení. Na závěr se seznámíme s online podporou a video návody, které vám mohou výrazně pomoci při správě vašich iPadů ve škole. 

4K – Patrik Kavecký – Roboti aneb programování pro každého

Cílem workshopu bude představit DVZ „Jak na výuku s využitím robotické hračky“, který vznikl v rámci projektu Digitální gramotnost. Vyzkoušíte si práci s robotem Mbot.

4L – Zuzana Klimešová – Lego WeDo na základní škole

Jak může vypadat výuka informatiky pomocí stavebnice Lego WeDo? Předám vám praktické zkušenosti z výuky žáků 5. třídy.