Workshopy blok 1
1A – Libor Klubal – Tvoříme animovaný film na tabletu a mobilním telefonu
Scénář, příprava techniky, práce s aplikací typu stop-motion a spousta nápadů jak to vše realizovat v normální vyučovací hodině. Vyzkoušíme si vytvoření jednoduchého filmu s titulky a akční scénou. Na workshop přivezeme pomůcky, které používáme ve škole a můžou Vás inspirovat ke zřízení podobného studia u Vás ve škole. Chybět nebudou ukázky reálných projektů žáků z naší školy.
1B – Vojtěch Gybas, Veronika Černotová – Greenscreen by Do Ink (klíčujeme se zeleným plátnem ve výuce)
Cesta kolem světa a za hranice všedních možností. Jak správně klíčovat, proč a kdy využít zelené plátno ve výuce. Ukážeme si tipy a triky…
1C – Pavel Gavenda – Tvorba filmu v iMovie
Aplikace iMovie v iPadu je dokonalou videostřižnou pro žákovské projekty. Cílem workshopu je ukázat, jak jednoduše vytvoříte filmový žákovský projekt a dostanete také spoustu nápadů pro realizaci dalších aktivit.
1D – Petra Boháčková, Bohuslav Hora – Rozšířená realita v praxi
Ukážeme Vám naše nejoblíbenějších aplikace a kde je objevujeme, naučíme se tvořit vlastní rozšířenou realitu v aplikaci HP Reveal, ukážeme Vám použití v našich vyučovacích hodinách.
1E – Jitka Rambousková – iPad v matematice a matematika v iPadu
Co s matematikou na tabletu? Co vás jen napadne! Proletíme ji od Geoboardu po Desmos, protože si s matematikou můžeme klidně trochu hrát nebo ji naopak pojmout vědecky. Taky můžeme tvořit modely nebo třeba zkoušet, co umí(me). Ukážeme si, že iPad je na tohle všechno skvělým pomocníkem.
1F – Patrik Kavecký – GarageBand
Hudební studio na iPadu a co s ním všechno dokážeme (nejen) ve výuce.
1G – Lenka Skýbová – Čtenářská dovednost s využitím iPadu
Workshop bude naplněný tipy na aktivity, které rozvíjejí u žáků čtenářskou gramotnost s využitím dotykových zařízení napříč různými předměty. Ukážeme si, jak pojmout práci s textem pro žáky zajímavou a zábavnou formou. Odcházet budete s plnou hlavou nápadů a hromadou poznámek pro rozvíjení čtenářské gramotnosti u žáků.
1H – Vítězslav Vrobel – Ozoboti
Jak se programuje Ozobot? Jaké aktivity s ním lze provádět ve výuce? To se dozvíte na našem workshopu.
Workshopy blok 2
2A – Libor Klubal – Programování na tabletech
Jak na výuku programování na tabletu? Jaké aplikace využít, co všechno pomocí iPadu rozhýbáte? Praktické ukázky a zkušenosti z výuky.
2B – Vojtěch Gybas, Veronika Černotová – Greenscreen by Do Ink (klíčujeme se zeleným plátnem ve výuce)
Cesta kolem světa a za hranice všedních možností. Jak správně klíčovat, proč a kdy využít zelené plátno ve výuce. Ukážeme si tipy a triky…
2C – Karel Klatovský – Minecraft ve výuce
Co nemají všechny děti školou povinné rády? „Školu!“
Co všechny děti školou povinné milují? „Minecraft!“
Přeneste dětem výuku do kostičkového světa a budou milovat i školu. Minecraft: Education Edition je speciální verze původní hry Minecraft určená pro školy. Učitelé mají možnost výuku připravit v prostředí „kostičkového světa“, které děti důvěrně znají a díky tomu se budou učit novým věcem snáze a s větším zaujetím. Minecraft: Education Edition lze použít v libovolných předmětech: matematika, fyzika, chemie, dějepis, jazyky, environmentální výchova.
Minecraft: Education edition nedělá z dětí hráče, ale z hráčů žáky.
2D – Petra Boháčková, Bohuslav Hora – Rozšířená realita v praxi
Ukážeme Vám naše nejoblíbenějších aplikace a kde je objevujeme, naučíme se tvořit vlastní rozšířenou realitu v aplikaci HP Reveal, ukážeme Vám použití v našich vyučovacích hodinách.
2E – Jitka Rambousková – iPad v matematice a matematika v iPadu
Co s matematikou na tabletu? Co vás jen napadne! Proletíme ji od Geoboardu po Desmos, protože si s matematikou můžeme klidně trochu hrát nebo ji naopak pojmout vědecky. Taky můžeme tvořit modely nebo třeba zkoušet, co umí(me). Ukážeme si, že iPad je na tohle všechno skvělým pomocníkem.
2F – Lucie Fojtíková, Natálie Nevřelová – QR kódy v praxi
2G – Lenka Skýbová – Čtenářská dovednost s využitím iPadu
Workshop bude naplněný tipy na aktivity, které rozvíjejí u žáků čtenářskou gramotnost s využitím dotykových zařízení napříč různými předměty. Ukážeme si, jak pojmout práci s textem pro žáky zajímavou a zábavnou formou. Odcházet budete s plnou hlavou nápadů a hromadou poznámek pro rozvíjení čtenářské gramotnosti u žáků.
2H – Zuzana Klimešová – Lego WeDo
Jak může vypadat výuka informatiky pomocí stavebnice Lego WeDo? Předám vám praktické zkušenosti z výuky žáků 5. třídy.
Worskhopy blok 3
3A – Patrik Kavecký – M-bot je prostě skvělý robot
Zkušenosti z výuky s robotem M-Bot.
3B – Lucie Fojtíková, Natálie Nevřelová – Online nástroje pro hodnocení a zpětnou vazbu žáků
3C – Pavel Gavenda – Tvorba filmu v iMovie
Aplikace iMovie v iPadu je dokonalou videostřižnou pro žákovské projekty. Cílem workshopu je ukázat, jak jednoduše vytvoříte filmový žákovský projekt a dostanete také spoustu nápadů pro realizaci dalších aktivit.
3D – Petra Boháčková, Bohuslav Hora – Práce s fotografiemi
Přes zásady fotografování k jejich porušování, využití přídavných zařízení (čočky, mikroskop, skleněná koule) k úpravě fotografie a sdílení. Ukážeme si jednoduchou anotaci snímků a její využití ve vyučování. To vše za 50 minut s Petrou a Slávkem.
3E – Jitka Rambousková – Učebna Google
Pokud máte vy i žáci k dispozici libovolný Google účet, tak máte i možnost využívat Učebnu Google. Je skvělým pomocníkem při organizaci práce se třídou či kurzem. Můžete ji použít pro individualizaci práce i pro práci skupinovou, pro prosté sdílení i pro hodnocení. Skvělá je při používání aplikací Google, ale stejně dobře jde využít bez nich.
3F – Tatiana Havlásková – Včelka – Robotická hračka pro nejmenší
Myslíte si, že rozvíjet algoritmické myšlení v mateřské školce nejde? Tak se přijďte podívat na náš workshop, kde si vyzkoušíte práci s robotickou včelkou.
3G – Lenka Skýbová – Čtenářská dovednost s přírodovědě/přírodopise
Workshop bude mít podobu modelové lekce z přírodovědy, ve které se stanete na chvíli žáky základní školy a vyzkoušíte si na vlastní kůži, jak jinak by mohla vypadat výuka s využitím dotykového zařízení zacílená nejen na rozvoj znalostí o přírodě, ale i rozvoj čtenářských dovedností.
3H – Karel Klatovský – One Note
Pokud myslíte, že je to pes, mýlíte se. Je to OneNote. Elektronický poznámkový blok, který navždy změní vás způsob vedení poznámek a příprav na vyučování. Umožní vašim žákům okamžitý přístup k poznámkám z hodiny. Doma, ve vlaku i v autobuse, cestou do školy, můžete studovat a upravovat své zápisky z hodin. Poznámky online nikdy neztratíte.
Workshopy blok 4
4A – Libor Klubal – Když se robot kutálí
Robot Sphero je tak trochu jiný. Ukážeme si, jak ho využít ve výuce informatiky, matematiky, hudební výchovy, nebo třeba fyziky.
4B – Vojtěch Gybas, Veronika Černotová – Využití iPadu u žáků s SVP
Jak využít iPad u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Jakou roli hraje funkce Asistovaného přístupu?
4C – Patrik Kavecký – Využití tabletu na střední škole
Myslíte si, že je tablet jenom na hraní? Podíváme se na jeho využití na střední škole, zejména v matematice.
4D – Petra Boháčková, Bohuslav Hora – Práce s fotografiemi
Přes zásady fotografování k jejich porušování, využití přídavných zařízení (čočky, mikroskop, skleněná koule) k úpravě fotografie a sdílení. Ukážeme si jednoduchou anotaci snímků a její využití ve vyučování. To vše za 50 minut s Petrou a Slávkem.
4E – Pavel Gavenda – iMovie pro pokročilé
iMovie je jen základ. Existuje ale spousta dalších aplikací, které možnosti tohoto nástroje výrazně rozšiřují. Ale i samotné iMovie ukrývá hezké funkce, jste zvědaví?
4F – Karel Klatovský – Forms
Opravování stohů písemných testů je největší noční můrou každého učitele. Tedy alespoň těch, kteří nepoznali sílu online formulářů. Připravit test z probrané látky: snadné a rychlé. Zadat test žákům: na dvě kliknutí. Opravit odevzdané testy: opraveno – testy se vyhodnocují samy.
4G – Zuzana Klimešová – Lego WeDo
Jak může vypadat výuka informatiky pomocí stavebnice Lego WeDo? Předám vám praktické zkušenosti z výuky žáků 5. třídy.
4H – Alena Rajnochová – Digitální portfolio žáků