Workshopy blok 1

1A – Libor Klubal – Tvoříme animovaný film na tabletu a mobilním telefonu

Scénář, příprava techniky, práce s aplikací typu stop-motion a spousta nápadů jak to vše realizovat v normální vyučovací hodině. Vyzkoušíme si vytvoření jednoduchého filmu s titulky a akční scénou. Na workshop přivezeme pomůcky, které používáme ve škole a můžou Vás inspirovat ke zřízení podobného studia u Vás ve škole. Chybět nebudou ukázky reálných projektů žáků z naší školy.

1B – Vojtěch Gybas, Veronika Černotová – Greenscreen by Do Ink (klíčujeme se zeleným plátnem ve výuce)

Cesta kolem světa a za hranice všedních možností. Jak správně klíčovat, proč a kdy využít zelené plátno ve výuce. Ukážeme si tipy a triky…

1C – Pavel Gavenda – Tvorba filmu v iMovie

Aplikace iMovie v iPadu je dokonalou videostřižnou pro žákovské projekty. Cílem workshopu je ukázat, jak jednoduše vytvoříte filmový žákovský projekt a dostanete také spoustu nápadů pro realizaci dalších aktivit.

1D – Petra Boháčková, Bohuslav Hora – Rozšířená realita v praxi

Ukážeme Vám naše nejoblíbenějších aplikace a kde je objevujeme, naučíme se tvořit vlastní rozšířenou realitu v aplikaci HP Reveal, ukážeme Vám použití v našich vyučovacích hodinách.

1E – Jitka Rambousková – iPad v matematice a matematika v iPadu

Co s matematikou na tabletu? Co vás jen napadne! Proletíme ji od Geoboardu po Desmos, protože si s matematikou můžeme klidně trochu hrát nebo ji naopak pojmout vědecky. Taky můžeme tvořit modely nebo třeba zkoušet, co umí(me). Ukážeme si, že iPad je na tohle všechno skvělým pomocníkem.

1F – Patrik Kavecký – GarageBand

Hudební studio na iPadu a co s ním všechno dokážeme (nejen) ve výuce.

1G – Lenka Skýbová – Čtenářská dovednost s využitím iPadu

Workshop bude naplněný tipy na aktivity, které rozvíjejí u žáků čtenářskou gramotnost s využitím dotykových zařízení napříč různými předměty. Ukážeme si, jak pojmout práci s textem pro žáky zajímavou a zábavnou formou. Odcházet budete s plnou hlavou nápadů a hromadou poznámek pro rozvíjení čtenářské gramotnosti u žáků.

1H – Vítězslav Vrobel – Ozoboti

Jak se programuje Ozobot? Jaké aktivity s ním lze provádět ve výuce? To se dozvíte na našem workshopu.

 

Workshopy blok 2

2A – Libor Klubal – Programování na tabletech

Jak na výuku programování na tabletu? Jaké aplikace využít, co všechno pomocí iPadu rozhýbáte? Praktické ukázky a zkušenosti z výuky.

2B – Vojtěch Gybas, Veronika Černotová – Greenscreen by Do Ink (klíčujeme se zeleným plátnem ve výuce)

Cesta kolem světa a za hranice všedních možností. Jak správně klíčovat, proč a kdy využít zelené plátno ve výuce. Ukážeme si tipy a triky…

2C – Karel Klatovský – Minecraft ve výuce

Co nemají všechny děti školou povinné rády? „Školu!“
Co všechny děti školou povinné milují? „Minecraft!“
Přeneste dětem výuku do kostičkového světa a budou milovat i školu. Minecraft: Education Edition je speciální verze původní hry Minecraft určená pro školy. Učitelé mají možnost výuku připravit v prostředí „kostičkového světa“, které děti důvěrně znají a díky tomu se budou učit novým věcem snáze a s větším zaujetím. Minecraft: Education Edition lze použít v libovolných předmětech: matematika, fyzika, chemie, dějepis, jazyky, environmentální výchova.
Minecraft: Education edition nedělá z dětí hráče, ale z hráčů žáky.

2D – Petra Boháčková, Bohuslav Hora – Rozšířená realita v praxi

Ukážeme Vám naše nejoblíbenějších aplikace a kde je objevujeme, naučíme se tvořit vlastní rozšířenou realitu v aplikaci HP Reveal, ukážeme Vám použití v našich vyučovacích hodinách.

2E – Jitka Rambousková – iPad v matematice a matematika v iPadu

Co s matematikou na tabletu? Co vás jen napadne! Proletíme ji od Geoboardu po Desmos, protože si s matematikou můžeme klidně trochu hrát nebo ji naopak pojmout vědecky. Taky můžeme tvořit modely nebo třeba zkoušet, co umí(me). Ukážeme si, že iPad je na tohle všechno skvělým pomocníkem.

2F – Lucie Fojtíková, Natálie Nevřelová – QR kódy v praxi

2G – Lenka Skýbová – Čtenářská dovednost s využitím iPadu

Workshop bude naplněný tipy na aktivity, které rozvíjejí u žáků čtenářskou gramotnost s využitím dotykových zařízení napříč různými předměty. Ukážeme si, jak pojmout práci s textem pro žáky zajímavou a zábavnou formou. Odcházet budete s plnou hlavou nápadů a hromadou poznámek pro rozvíjení čtenářské gramotnosti u žáků.

2H – Zuzana Klimešová – Lego WeDo

Jak může vypadat výuka informatiky pomocí stavebnice Lego WeDo? Předám vám praktické zkušenosti z výuky žáků 5. třídy.

 

Worskhopy blok 3

3A – Patrik Kavecký – M-bot je prostě skvělý robot

Zkušenosti z výuky s robotem M-Bot.

3B – Lucie Fojtíková, Natálie Nevřelová – Online nástroje pro hodnocení a zpětnou vazbu žáků

3C – Pavel Gavenda – Tvorba filmu v iMovie

Aplikace iMovie v iPadu je dokonalou videostřižnou pro žákovské projekty. Cílem workshopu je ukázat, jak jednoduše vytvoříte filmový žákovský projekt a dostanete také spoustu nápadů pro realizaci dalších aktivit.

3D – Petra Boháčková, Bohuslav Hora – Práce s fotografiemi

Přes zásady fotografování k jejich porušování, využití přídavných zařízení (čočky, mikroskop, skleněná koule) k úpravě fotografie a sdílení. Ukážeme si jednoduchou anotaci snímků a její využití ve vyučování. To vše za 50 minut s Petrou a Slávkem.

3E – Jitka Rambousková – Učebna Google

Pokud máte vy i žáci k dispozici libovolný Google účet, tak máte i možnost využívat Učebnu Google. Je skvělým pomocníkem  při organizaci práce se třídou či kurzem. Můžete ji použít pro individualizaci práce i pro práci skupinovou, pro prosté sdílení i pro hodnocení. Skvělá je při používání aplikací Google, ale stejně dobře jde využít bez nich.

3F – Tatiana Havlásková – Včelka – Robotická hračka pro nejmenší

Myslíte si, že rozvíjet algoritmické myšlení v mateřské školce nejde? Tak se přijďte podívat na náš workshop, kde si vyzkoušíte práci s robotickou včelkou.

3G – Lenka Skýbová – Čtenářská dovednost s přírodovědě/přírodopise

Workshop bude mít podobu modelové lekce z přírodovědy, ve které se stanete na chvíli žáky základní školy a vyzkoušíte si na vlastní kůži, jak jinak by mohla vypadat výuka s využitím dotykového zařízení zacílená nejen na rozvoj znalostí o přírodě, ale i rozvoj čtenářských dovedností.

3H – Karel Klatovský – One Note

Pokud myslíte, že je to pes, mýlíte se. Je to OneNote. Elektronický poznámkový blok, který navždy změní vás způsob vedení poznámek a příprav na vyučování. Umožní vašim žákům okamžitý přístup k poznámkám z hodiny. Doma, ve vlaku i v autobuse, cestou do školy, můžete studovat a upravovat své zápisky z hodin. Poznámky online nikdy neztratíte.

 

Workshopy blok 4

4A – Libor Klubal – Když se robot kutálí

Robot Sphero je tak trochu jiný. Ukážeme si, jak ho využít ve výuce informatiky, matematiky, hudební výchovy, nebo třeba fyziky.

4B – Vojtěch Gybas, Veronika Černotová – Využití iPadu u žáků s SVP

Jak využít iPad u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Jakou roli hraje funkce Asistovaného přístupu?

4C – Patrik Kavecký – Využití tabletu na střední škole

Myslíte si, že je tablet jenom na hraní? Podíváme se na jeho využití na střední škole, zejména v matematice.

4D – Petra Boháčková, Bohuslav Hora – Práce s fotografiemi

Přes zásady fotografování k jejich porušování, využití přídavných zařízení (čočky, mikroskop, skleněná koule) k úpravě fotografie a sdílení. Ukážeme si jednoduchou anotaci snímků a její využití ve vyučování. To vše za 50 minut s Petrou a Slávkem.

4E – Pavel Gavenda – iMovie pro pokročilé

iMovie je jen základ. Existuje ale spousta dalších aplikací, které možnosti tohoto nástroje výrazně rozšiřují. Ale i samotné iMovie ukrývá hezké funkce, jste zvědaví?

4F – Karel Klatovský – Forms

Opravování stohů písemných testů je největší noční můrou každého učitele. Tedy alespoň těch, kteří nepoznali sílu online formulářů. Připravit test z probrané látky: snadné a rychlé.  Zadat test žákům: na dvě kliknutí.  Opravit odevzdané testy: opraveno – testy se vyhodnocují samy.

4G – Zuzana Klimešová – Lego WeDo

Jak může vypadat výuka informatiky pomocí stavebnice Lego WeDo? Předám vám praktické zkušenosti z výuky žáků 5. třídy.

4H – Alena Rajnochová – Digitální portfolio žáků